Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi tightens management of public assets

By 2022-2025, Hanoi aims to have a fully updated and accurate centralized database of all public assets in the city.

Hanoi has approved a plan for the effective management of the city's public assets for the period 2022-2025, with a vision of 2030.

 Hanoi's Tay Ho District from above. Photo: Pham Hung/The Hanoi Times

According to Nguyen Xuan Luu, Director of the Department of Finance, the project aims to improve the system of mechanisms and policies for managing and using public assets to meet development needs in the current context.

"It also aims to prevent and combat corruption, promote savings, reduce waste, and avoid inefficiencies and violations in the management and use of public assets," Lưu said.

He said the management and use of public property in the city must be carried out in accordance with regulations, with the state assigning management rights, use rights, and other forms of authorization to relevant agencies, organizations, and other entities.

"Transparency and openness are crucial in the management and use of public assets according to market mechanisms," Luu said, adding that effective supervision, inspection, examination, and audit are needed to ensure that irregularities are promptly dealt with and strictly punished according to the law.

By 2022-2025, Hanoi aims to have a centralized, accurate, and fully updated database of all public assets in the city, and all specialized properties in the city should meet the norms and standards approved by the relevant authorities.


To achieve this goal, Hanoi will take decisive action to resolve any malpractices or problems related to the management and use of its state housing fund, whose management and use are entrusted to various agencies, units, and enterprises by central and local government regulations.

Furthermore, the city would immediately cease any unauthorized use of the public property for leasing, lending, joint ventures, or associations, and ensure that all public property used for business purposes, leasing, joint ventures, or associations are approved by the relevant competent authorities.

In accordance with government regulations, the agencies responsible for managing the city's infrastructure assets should complete the review and classification of all existing infrastructure assets and ensure that they are managed and utilized according to the prescribed guidelines. In addition, the city should explore plans to utilize the land on both sides of Ring Road 4 to generate revenue for the development of its transport infrastructure.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ