Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to bank on Industry 4.0 for rapid and sustainable development: Mayor

The development of the knowledge economy, urban economy and innovative startups is priority of Hanoi, stated the city’s recently-elected mayor.

Hanoi would continue to revise the growth model and restructure the economy on the foundation of science, technology, innovation from the Industry 4.0 to ensure rapid and sustainable development, according to Chairman of the Hanoi People’s Committee Chu Ngoc Anh.

 Chairman of Hanoi People's Committee Chu Ngoc Anh. Photo: Thanh Hai. 

 

As part of these efforts, the city is set to promote the development of the knowledge economy, urban economy and innovative startups, Mr. Anh said at a conference discussing Hanoi’s socio-economic performance in the past four years on September 30.

 

Mr. Anh added the city aims to improve the business environment and put in place drastic measures to raise Hanoi’s rankings in major classifications, including the Provincial Governance and Public Administration Performance Index (PAPI), the Provincial Competitiveness Index (PCI) and the Public Administration Reform (PAR), among others.

 

In the coming time, the mayor expected Hanoi to better mobilize resources for infrastructure improvement and environmental protection for further development in the next period, especially in the city’s southern region towards a balance growth.

 

Mr. Anh also pointed to the necessity in improving efficiency in operation of state-owned enterprises (SOEs) and speed up the process of privatization, divestment of state capital in state firms.

 

More efficient policies are needed to support the private sector, including small and medium enterprises for socio-economic development, Mr. Anh stated.

 

In the 2016 – 2020 period, Hanoi’s gross regional domestic product (GRDP) expanded at an average of 7.39%, reaching the target of 7.3 – 7.8% and higher than the economic growth of 6.93% in the past five years.

 

Hanoi’s economic size in 2020 is set to reach VND1,060 trillion (US$45 billion), resulting in GRDP per capita of US$5,420, 1.8 times as high as the national average.

 

There have also been a significant improvement in productivity, which is estimated at an average of VND258.3 million (US$11,173), 1.65 times as high as the national average. This translated into a productivity growth of 6.15% in the 2016 – 2020 period, exceeding the target.

 

In the first nine months of 2020, Hanoi’s GRDP growth was reported at 3.27% year-on-year, 1.54 times as high as Vietnam’s (2.12%).

 

This year, the city targets its growth to range from 4.5% - 5% to ensure the economic expansion at 1.3-fold the national average.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ