Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to build 13 resettlement areas for Ring Road No.4 project

The city expects to complete the construction of the resettlement areas in 2024, with a total investment capital of VND13.36 trillion (US$563 million).

Hanoi plans to build 13 resettlement areas for affected households under the Ring Road No.4 project with total investment capital of VND13.36 trillion (US$563 million) financed by central and local budgets.

 Hanoi's leaders inspect the site clearance process under the Ring Road No.4 project in Ha Dong District. Photo: The Hanoi Times

The move was revealed in a decision signed by the Chairman of the Hanoi People’s Committee, Tran Sy Thanh, regarding the compensation, support, and resettlement under the Ring Road No.4 project.


The project involves land requisition, compensation, support, and resettlement in seven districts, namely Ha Dong, Soc Son, Me Linh, Dan Phuong, Hoai Duc, Thanh Oai, and Thuong Tin.


The total land area to be requisitioned for the construction of Ring Road No. 4 is approximately 812.07 ha, and the construction of 13 resettlement areas will need 39.28 ha in five districts of Me Linh, Dan Phuong, Hoai Duc, Thanh Oai, and Thuong Tin.


A key part of the project involves the construction of 13 resettlement areas in five districts of Hanoi, specifically three projects in Van Khe, Dai Thinh, and Chu Phan communes of Me Linh district; two in Duc Thuong and Dong La communes in Hoai Duc district; two in Cu Khe and Tam Hung communes of Thanh Oai district; and four in Khanh Ha, Van Binh, Hong Van, and Van Tao communes of Thuong Tin district.

The investment project for the construction of Ring Road 4 in the Hanoi Capital Region, covering 1,341 hectares and spanning a total length of 112.8 kilometers, will pass through Hanoi (58.2 kilometers), Hung Yen (19.3 kilometers) and Bac Ninh (25.6 kilometers). It will run from the Noi Bai - Lao Cai highway in Soc Son District to the Noi Bai - Ha Long highway in Que Vo District, Bac Ninh.

The project, with a total cost of VND86 trillion (US$3.64 billion), is divided into seven components, including three for compensation and support for households affected by the project, three for building urban roads as part of the Ring Road (financed through public funds), and one for constructing an expressway through a public-private partnership (PPP) mechanism.


Completing Ring Road 4 is expected to improve connectivity between Hanoi and neighboring provinces in the capital area, thereby boosting socio-economic development in the northern region. The capital city serves as the main driving force for growth.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ