Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to build 500 new bus stops

This is part of a plan to encourage Hanoi’s residents to switch to public transportation, thus easing traffic congestion and improving air quality.

In 2020, the Hanoi government will build another 500 bus stops, part of a plan to encourage Hanoi’s residents to switch to public transportation, the Government Portal quoted the Urban Transport Management Center under the Hanoi Department of Transport as saying.

 Illustrative photo


Director of Urban Transport Management Center Nguyen Hoang Hai said that in 2019, the capital city’s bus infrastructure was enhanced with 470 new stops, an increase of 14% year-on-year, and six more terminals.

The bus network in Hanoi now has 3,790 stops, 361 bus shelters, five interchanges, 109 terminals and 12.9km of bus-only routes, which have improved the service quality of the network and ensured safety for vehicles and passengers.

In November 2019, the Hanoi People's Committee approved the construction of 600 new European standard shelters and billboards in 12 urban districts under the public-private partnership (PPP) format.

Currently, suburban bus routes account for 57% of Hanoi’s public transport, connecting the city’s peripheral areas with the downtown, according to the municipal Department of Transport.

There are 71 bus routes operating in outlying districts with more than 2,100 bus stops, only 23 of which are sheltered, accounting for less than 1%, the department said.

The average distance between two stops is 900 meters while the operating frequency of suburban buses is low, forcing passengers to wait long time for buses in these areas.

The Hanoi government has been working to expand the city's public transport network as personal vehicles are no longer convenient given the rampant congestion in the city, but progress has been slow.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ