Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to complete construction of inland container depots soon

The establishment of inland container depots (ICD) will shorten the customs clearance process for businesses in Hanoi and surrounding areas.

Hanoi’s authority is urging to soon complete and put Co Bi and Duc Thuong, the two ICD projects whose construction is delayed, into operation soon. 


These ICDs are part of the capital's development plan for the 2020-2025 period as well as to help businesses carry out customs formalities more quickly and conveniently. 

 The My Dinh ICD, one of the two current ones in Hanoi. HNT Photo: Tuan The

The Co Bi ICD project in Gia Lam District has a total area of 47.2ha, whose construction is divided into two phases with a first-phase cargo capacity of 380,000 TEUs a year and the second one of 760,000 TEUs. The project was expected to be completed in the fourth quarter of 2020 and put into operation in early 2021. 


However, to date, the project hasn’t been completed though the City People's Committee, on December 1, 2020, issued a document requesting investors to implement the project in accordance with the committed regulations and schedule. The city’s departments and branches were urged to closely monitor the execution of the project and report to the municipal authority for consideration and direction to solve any issues. 


Another project, Duc Thuong in Hoai Duc District, covers an area of 17.74 hectares with a capacity of 151,800 TEUs a year. The total investment of the project is VND1.7 trillion (US$74.8 million). It is expected to be put into operation in 2020. However, as of September 2021, the project has faced difficulties in land clearance.


Enhancing position


According to Dr. Phan Le Binh, a local traffic expert, the inland clearance depot helps to solve the situation of cargo congestion. Dry ports would boost import-export and logistic activities, thereby promoting international trade, facilitating access to foreign markets for exporters.


To create conditions for businesses to carry out import and export procedures in the locality, Hanoi’s leaders have paid great attention to the construction of logistics centers for years with two current inland ports of My Dinh and Long Bien. 


The My Dinh ICD has a total area of 55,000m2 including a system of bonded and container freight station warehouses, cold/cool storage, post-clearance warehouse, express delivery center, import-export cargo yard.


Long Bien ICD, located at Sai Dong B Industrial Park, is considered a major port of the North, linking with provinces and cities such as Hung Yen, Hai Duong, Hai Phong, Quang Ninh, Bac Ninh, and Thai Nguyen. 


With a storage capacity of about 135,000 TEUs a year, the Long Bien ICD is expected to be a modern logistics center meeting the increasing demand for logistics services.


According to the detailed planning of Vietnam’s inland port system to 2020, with a vision to 2030, the country would have eight dry ports and 16 cargo clearance points with a function as ICD. 


Among them, the North has seven ICDs and seven domestic clearance points while the South has one ICD and nine domestic clearance points. There is no ICD in the Central region.

Hanoi to build VN's largest inland depot

Hanoi to build VN's largest inland depot

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

29/01/2025 | 21:38

Kinhtedothi - Sở GTVT Hà Nội đã xây dựng Đề án tổng thể giảm thiểu ùn tắc giao thông (UTGT) trên địa bàn TP, giai đoạn 2025 - 2030 và những năm tiếp theo. Trong đó, có 10 nhóm giải pháp lâu dài, căn cơ nhằm từng bước giải quyết nguy cơ UTGT trong hiện tại và cả tương lai.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin Tài Trợ