Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to open up to 55 new bus lines in 2021

At least 5-10% of the capital’s bus fleet will be environmentally friendly vehicles.

Hanoi will open 45-55 new bus lines in 2021 in line with the mass transit development plan in the 2021-30 period, according to the Hanoi Department of Transport.

 

 Hanoi will open 45-55 new bus lines in 2021. Photo: Cong Hung

According to the 2021 plan, the city's bus fleet is estimated to comprise from 2,720 to 2,900 vehicles, of which, the proportion of vehicles using clean energy will reach at least 5-10%. 

 

Under the plan, the municipal transport authority will rationalize the public transport network to increase connectivity and the transfer of passengers between buses and the Cat Linh-Ha Dong urban railway line and the Nhon-Hanoi Railway Station line after these two are put into operation.

 

The city will organize small buses running on narrow roads and streets to increase passengers’ access, continue to expand the network to suburban areas and centers such as new housing development, commercial centers, entertainment areas and industrial parks. It will also develop more intercity and inter-provincial bus lines to curb the movement of private vehicles from neighboring localities to the city.

 

According to a report from the municipal People’s Committee, the mass transit network in Hanoi currently with 126 bus lines covers 30 districts and towns, 453 out of 579 communes, wards and towns, reaching 66 out of 71 hospitals, and 296 out of 708 secondary and high schools as well as 32 out of 37 industrial zones in the city.

 

According to an expansion plan of mass transit network in the period 2021-30, the city’s public transport network will be expanded by 80% to 90% to ensure the people’s accessibility by 2030, and meets the criteria that people anywhere in the city could hop on a bus in a radius of 500 meters.

 

In order to improve the quality of mass transportation services, Hanoi will draw up more regulations to create a healthy competitive environment, subsidize interest rates on loans of public transport companies to expand the bus fleet.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ