Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to provide electric tourist car services at 8 locations

The eight locations would be Hanoi’s tourist attractions.

The Hanoi Department of Transport has proposed starting an electric tourist car service to eight locations in the city under a project aimed at mapping out regulations covering this business.

Electric tourist cars parked next to Hoan Kiem lake. Photo: Hanoimoi

Accordingly, electric tourist shuttle buses would be deployed in Ba Vi National Park, Duong Lam ancient village, Huong pagoda, Bat Trang pottery village, Hong Van commune eco-tourism area (Thuong Tin district); Yen So Park, Thien Son – Suoi Nga entertainment park and Thac Bac – Suoi Sao tourist area.

“Each site will be allowed to operate a certain number of electric vehicles suitable to its infrastructure conditions and scope of activity", the project stated.

In June, the city People's Committee authorized the pilot operation of electric shuttle bus in the Old Quarter for sightseeing purposes. By the end of 2017, the city had a fleet of 88 vehicles and five operators, serving over 5 million passengers.

According to the project, up to 67.6% of the surveyed respondents wish to tour Hanoi on an electric shuttle bus.

The pilot period has shown that the use of electric shuttle bus in Hanoi's Old Quarter area is highly effective, helping tourists avoid harassment from street vendors.

According to the project, electric shuttle bus could help easing traffic congestion at peak hours at tourist attractions, replacing cyclo and taxi.

Moreover, an electric shuttle bus has higher transport capacity than a cyclo in tourist areas with 7 to 14 passengers per vehicle. And the reasonable price of about VND7,000-80,000 (US$0.3-US$3.4) per ride has encouraged people and visitors to use this means of transport.

However, the electric shuttle bus is running without regulations governing it. The project pointed out some shortcomings including the lack of criteria on area, the locations of starting point and end destination, transit, parking, among others. Also, there is an absence of penalties for offenses such as exceeding the maximum number of passengers, the bus running in off-limit areas or making unauthorized stop, among other infractions. 

These shortcomings should be addressed before the service is rolled out on a broader scale, according to the Hanoi Department of Transport. 

Electric cars cause traffic problem in Old Quarter

Electric cars cause traffic problem in Old Quarter

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ