Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to start construction of more ring roads in 2021 - 2025

After ring road 4 is basically completed, construction of ring road 5 will be kicked off. Along with that, the city will also basically complete the network of elevated freeways in the downtown.

Hanoi will start construction of ring roads 4 and 5 in the 2021 – 2025 period, the city’s Department of Transport said, adding that these are important traffic routes that complete the backbone traffic infrastructure in the capital, local media reported.
 
Illustrative photo
Illustrative photo
Specifically, after ring road 4 is basically completed, construction of ring road 5 will be kicked off. Along with that, the city will also basically complete the network of elevated freeways in the downtown.

The detailed plan for ring road 4 was approved by the Vietnamese government in 2013 with a total investment of about VND66,500 billion (US$2.86 billion). The road, with a total length of 98 km, will run through 14 districts in Hanoi and other two provinces. The first end is at km3+695 on Noi Bai - Lao Cai highway (Soc Son district) and the end of the route is at about km35+300 on Noi Bai - Ha Long highway (Bac Ninh city). The section running through Hanoi is 56.5 km long.

Meanwhile, ring road 5 will go through the administrative boundaries of 36 districts and cities of Hanoi, Hoa Binh, Ha Nam, Thai Binh, Hai Duong, Bac Giang, Thai Nguyen, Vinh Phuc provinces. The road has a total length of more than 331 km, of which, the section in Hanoi city is about 48 km long.

Also in the period of 2021-2025, Hanoi city intends to complete the remaining sections of ring road 3 while some sections of the road have been put into operation. The whole route has a length of about 65 km, passing through districts of Dong Anh, Bac Tu Liem, Nam Tu Liem, Cau Giay, Thanh Xuan, Thanh Tri, Hoang Mai, Long Bien and Gia Lam.

For radial road system, the city will complete the entire section of belt road 4 connecting national highway 1A, axis of Ho Tay - Ba Vi, national highway 6 and 3.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ