Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to take over delayed transport projects

Hanoi will take over three delayed transport projects from the Ministry of Transport to speed up efforts in curbing traffic jams in the city.

The three projects are the Le Van Luong Tunnel on the city’s Ring Road No 3, the Me So Bridge Project crossing the Hong River and connecting Phap Van-Cau Gie Expressway with Hanoi-Hai Phong Expressway, and the interchange between Phap Van-Cau Gie expressway and Ring Road No 3.
 

 
According to the ministry, investment was planned for the projects but had failed to materialise due to a shortage of funds.

The Le Van Luong Tunnel, designed to incorporate four lanes over a width of 19.1m, requires investment of 547 billion VND (24 million USD). It is part of projects on Ring Road No 3 that are developed using Japan’s overseas development assistance (ODA). However, the tunnel project is ineligible to receive the ODA disbursement because it has been implemented late.

The Me Tri Bridge, 1.5km long and 16m wide, requires investment of 4.5 trillion VND (198 million USD). The bridge should have been built under a Built-Operate-Transfer (BOT) contract but the BOT investor refused to continue the project.

 
The interchange between Phap Van-Cau Gie Expressway and Ring Road No 3 needs investment of 800 billion VND (35.2 million USD) but the ministry failed to find sufficient funding.

Vice Chairman of Hanoi People’s Committee Nguyen The Hung said that the project on completing the interchange between Phap Van-Cau Gie Expressway and Ring Road No 3 included two bridges crossing Linh Dam Lake and two approaching roads to the viaduct.

The bridges and the approaching roads, once completed, could help reduce traffic congestion at the southern gate of Hanoi. “The city will use its budget to build the two bridges and the approaching roads this year,” Hung said. Meanwhile, the city would call for investment, especially from the private sector, for the other two projects taken from the transport ministry.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ