Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi's modern ring road to be opened to traffic on October 10

The modern ring road plays a key role in connecting Hanoi’s downtown with Noi Bai International Airport and northern provinces.

The Mai Dich - Nam Thang Long viaduct, which is a section of Hanoi’s Ring Road 3, will be opened to traffic on October 10 to celebrate the 1,010th anniversary of Thang Long - Hanoi, Kinh Te & Do Thi quoted representatives of the Thang Long Project Management Board as saying on October 6.

 Mai Dich - Nam Thang Long viaduct. Photo: Hoa Thang

Director of the Thang Long Project Management Board Duong Viet Roan said that works on the project have finished and the viaduct can be put into operation on October 10, the 66th anniversary of Hanoi’s Liberation Day (October 10, 1954 - 2020) and the 17th Congress of the city Party.

Project Executive Director of the Thang Long Project Management Board Pham Anh Tu said that the Mai Dich - Nam Thang Long viaduct has a total length of 5.367 km with four lanes meeting highway standards, each lane is 3.75m wide to allow speed of up to 100 kilometers per hour.

The total investment is over VND5.3 trillion (US$228.9 million) funded by ODA loans from the Japan International Cooperation Agency (JICA) and local reciprocal capital, Tu added.

He noted that after the main viaduct is opened to traffic, the contractors will proceed to build six on and off ramps which are expected to be completed by December.

The construction of the Mai Dich – Nam Thang Long section kicked off in May 2018, its total length includes the ramps of more than 5km and the elevated section of nearly 4.6km.

This road section has completed the beltway, making it a closed-hoop circle, contributing to reducing congestion on busy roads such as Pham Van Dong, Hoang Quoc Viet, Nguyen Hoang Ton, among others.

Besides, elevated Ring Road 3 plays a key role in connecting Hanoi’s downtown with Noi Bai International Airport and northern provinces.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ