Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

How hard is it for Vietnamese air carriers to fly to the US?

As if meeting technical requirements to fly to the US is not hard enough, Vietnam Airlines has to ensure the profitability of those flights.

Vietnam Airlines, the country's national flag carrier, is having a headache to make non-stop flights to the US profitable, Thanh Nien newspaper reported. 
 
Illustrative photo.
Illustrative photo.
As if meeting technical requirements to fly to the US is not hard enough, the air carrier has to ensure the profitability of those flights. Practices from major world air carriers have shown that they have to compensate for the losses incurred by the US route with earnings from other lucrative ones or from sales and leaseback. 

Vietnam Airlines estimated that three to five flights per week to the US would result in a loss of between US$30-50 million per year (according to the exchange rate of 10 years ago) for the carrier. Sources from Boeing also said that 90% of air routes from Asia to the West Coast of the United States cannot earn a profit and must be relieved by those to the US’ East Coast. However, most of the potential clients of Vietnam Airlines are Vietnamese Americans who live in the West Coast. 

According to an aviation expert, it will take Vietnam Airlines five years to penetrate the US aviation market while the investments in advertisement and security are huge. 

At present, the average ticket price of a mid-range air carrier for the Vietnam-US route is around US$800-900 while that of the five-star air carrier is approximately US$1,100 – US$1,200. 

As a result, Vietnamese air carriers plan to sell ticket at prices of under US$1,200. However, the prices are estimated not enough for loss relief. 

Recently, Vietnam Airlines has been the first carrier in Vietnam to secure a coveted license to launch flights from Hanoi and the southern business hub Ho Chi Minh City to Los Angeles, San Francisco, New York, Seattle, and Dallas. 

The terms, which came into effect on August 26, cover air transportation of persons, property, and mail between the Vietnamese and North American cities.

This is considered a significant move for the air carrier to prepare its plan to launch the direct flights to the US in the future.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Foreign firms keen to invest in wide range of sectors in Hanoi: Diplomats

Foreign firms keen to invest in wide range of sectors in Hanoi: Diplomats

23/11/2019 | 00:44

On the occasion of the 65th anniversary of Hanoi’s Liberation and the Vietnam Entrepreneur Day, foreign diplomats recognized the capital city’s efforts to make its investment climate more conducive, and pointed out the sectors in this city that companies from their countries are interested to get engaged in.

Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ