Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

How has Dan Phuong District changed after 15 years?

Hanoi's suburban district of Dan Phuong is becoming greener and cleaner.

After 15 years of merging with Hanoi, Dan Phuong District has undergone spectacular development, rising to the top of the capital's new-style rural construction campaign.


Located about 20 kilometers to the west north of Hanoi, Dan Phuong is the first district in the city to be recognized by the Vietnamese Government as one that meets the standards of new-style rural construction for the period 2011-2015.


In particular, the district has 12/15 communes that meet the standard of model new-style rural areas so far, becoming the leading locality of Hanoi in building the model. Other provinces and cities have sent delegations to Dan Phuong to learn from the district's experience. 


The transformation of a cultural house in Dan Phuong District in 2011 (left) and 2014 (right).

Landscape and environmental changes in the district in 2011 (left) and 2014 (right).

Rural roads in Trung Chau Commune, Dan Phuong District in 2012 (left) and 2022 (right).

New roads contribute to the district's socio-economic development.

A Dan Phuong resident completes paperwork by scanning QR codes (an advance of digital transformation). 

The quality of education in the district has improved, 54 out of 55 schools have met national standards, accounting for 98.2%.

The district is home to two tourist attractions of Ha Mo Tourist Site and Dan Phuong Ecological Zone.

 Dan Phuong District is becoming greener and cleaner.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ