Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hydropower challenges environment

Hanoi Times – Many hydropower plans and strategies are made without looking at the ‘big picture’, and as a result these projects can have negative impacts o­n the environment. That’s the opinion of Nguyen Duc Hai, Chairman of Quang Nam provincial People’s Committee, as the Greater Mekong Sub-region Summit gets underway in Vientiane, Laos.

Hanoi Times – Many hydropower plans and strategies are made without looking at the ‘big picture’, and as a result these projects can have negative impacts o­n the environment. That’s the opinion of Nguyen Duc Hai, Chairman of Quang Nam provincial People’s Committee, as the Greater Mekong Sub-region Summit gets underway in Vientiane, Laos.

On March 29, Hai took a bold and visionary stance for sustainable dam development in the central province of Quang Nam o­n the threshold of the Greater Mekong Sub-region Summit.

“Many hydropower plans and strategies are made without looking at the ‘big picture’, and as a result these projects can have negative impacts o­n the environment. The recommendations from the hydropower assessment for the Vu Gia-Thu Bon river basin will help us achieve sustainable hydropower development goals in particular, and economic development goals in general,” said Hai.

Quang Nam province’s new direction is exceptional, as most plans for dams rarely take environmental aspects into consideration. With 82 existing large hydropower dams in the Greater Mekong Sub-region and 179 more at different stages of planning, Hai’s comments reflect the pressing challenges that regional leaders face in balancing economic development, people’s livelihoods and safeguarding the region’s prized natural resources and the environment.

Quang Nam province is an area of rich biodiversity that boasts species such as the critically endangered saola. The Director of the Quang Nam Department of Natural Resources and the Environment affirmed that conservation is a key component of regional growth.

“The People’s Committee of Quang Nam province fully supports the issue of biodiversity conservation and the recommendation to maintain some rivers intact from headwater to sea. This will help develop nature tourism and promote economic growth in the long term,” he said.

Developers have a key role in shaping responsible hydropower projects in Quang Nam. “It is our responsibility to conform to the recommendations of hydropower assessment now that it is endorsed by the provincial government. In principle, we will always take the provincial government’s regulations and policies into serious consideration,” says Truong Thiet Hung, Director of Song Bung 4 Hydropower Project Management Board.

“By inviting WWF and partners to help implement the recommendations of the hydropower environmental assessment, the Chairman of Quang Nam is demonstrating to the countries of the Greater Mekong Sub-region that sustainable growth builds o­n environmental considerations,” said Tran Minh Hien, Director of WWF Vietnam.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

29/01/2025 | 21:38

Kinhtedothi - Sở GTVT Hà Nội đã xây dựng Đề án tổng thể giảm thiểu ùn tắc giao thông (UTGT) trên địa bàn TP, giai đoạn 2025 - 2030 và những năm tiếp theo. Trong đó, có 10 nhóm giải pháp lâu dài, căn cơ nhằm từng bước giải quyết nguy cơ UTGT trong hiện tại và cả tương lai.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin Tài Trợ