Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

IFC invests US$44 million in green housing development in Vietnam

The investment capital is aimed at providing more housing units for the growing number of middle-income residents in Vietnam.

IFC has subscribed to a VND 1 trillion (about $44 million) bond to be issued by Nam Long Investment Corporation, a leading housing developer in Vietnam, aiming to promote green housing and talk about climate change.

 An apartment building in Vietnam of green building standards EDGE. Photo: Vu Le

 

The proceeds will be used by Nam Long for the second phase of the Waterpoint housing project, part of a broader integrated township development which will feature green public spaces, sporting, school, university, and medical facilities, as well as transport, retail, and offices.

 

The investment is expected to create 1,500 jobs, with the satellite township to house over 50,000 people. “IFC’s investment will help boost our capacity in providing more housing units for the growing number of middle-income residents in Vietnam. Moreover, since over 5,000 apartments of the Waterpoint phase II project will be developed in line with IFC’s green building standards EDGE — Excellence in Design for Greater Efficiencies — it will address the country’s acute housing shortage sustainably,” said Ngoc Xuan Tran, Chief Executive Officer at Nam Long Investment Corporation.

 

An innovation of IFC, EDGE will help the project reduce the consumption of energy, water, and embodied energy in materials by at least 20% compared with similar housing projects. This will help the building sector lower its greenhouse gas (GHG) emissions, which account for about 28% of the country’s total GHG emissions annually.

 

“Vietnam has set ambitious twin goals to become a high-income country by 2045 and achieve carbon-neutral status by 2050, so financing for a development of this kind delivers multiple benefits,” said Alfonso Garcia Mora, IFC Regional Vice President for Asia and the Pacific, who is visiting Vietnam this week. “Environmentally sustainable housing in townships which connect people to jobs in major commercial hubs is a win on the climate front and will increase the supply of quality housing for the country’s growing middle class.”

 

Vietnam’s fast-paced economic growth has led to rapid urbanization with more than one-third of its 96.5 million people living and working in urban areas. Moving forward, Vietnam faces a substantial housing deficit—over 370,000 housing units annually—especially in industrial zones and satellite cities surrounding Hanoi and Ho Chi Minh city, the country’s economic hubs. With domestic manufacturing now re-opening, continued capital investment, which is critical to Vietnam’s economic recovery, is needed and likely to primarily be channeled to those commercial hubs.”

IFC’s Regional Vice President for Asia Pacific, Alfonso Garcia Mora, is on a five-day visit to Vietnam to spur private sector investment in the country to help meet future goals on climate and growth and address ongoing challenges from the Covid-19 pandemic.

 

During his visit, Garcia Mora will meet with senior government officials to discuss how IFC can best support the country’s recovery from COVID-19 to sustain Vietnam’s rapid economic growth and reach the next level of development by 2045. He will be accompanied by Thomas Jacobs, who earlier this month was appointed IFC’s new Country Manager for the Mekong region covering Vietnam, Cambodia, and Laos.

 

The Vice President will also meet business representatives to gain an insight into the challenges the local private sector is facing and how IFC can promote a dynamic, competitive, and innovative private sector to drive Vietnam’s economic transformation.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ