Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

IFC no longer major shareholder of Vietinbank

After the transactions, the International Finance Corporation (IFC) and IFC Capitalization Fund now hold 185.8 million shares, or a 4.99% stake.

The International Finance Corporation (IFC) and IFC Capitalization Equity Fund, members of the World Bank Group, are no longer a major shareholder at state-run Joint Stock Vietnam Industrial and Commercial Bank (Vietinbank), after having sold a combined 55.7 million shares or a 1.49% stake, according to a filing to the Ho Chi Minh City Stock Exchange (HoSE).

 Illustrative photo. 

 

On January 8, the IFC sold 18.94 million shares to reduce its holding in Vietnam’s third-largest bank by market value from 2.14% to 1.63%, while IFC Capitalization Fund offloaded 36.77 million shares, cutting its ownership to 3.35% in the Vietnamese lender from the previous 4.34%.

After the transactions, the IFC and IFC Capitalization Fund now hold 185.8 million shares, or 4.99% stake, effectively ending their statuses as major shareholders of the Vietnamese lender since January 10.

Last November, these two sold nearly 57.4 million shares or a 1.54% stake at Vietinbank. Of the amount, the IFC sold 18.14 million shares and IFC Capitalization Fund with 39.22 million shares, resulting in the two holding a combined 6.48% stake from 8.02%.

Last year, Bloomberg reported the IFC was seeking a buyer for its 8% stake in Vietinbank after a seven-year partnership.

As of present, the State Bank of Vietnam (SBV), the country’s central bank, is the largest shareholder of Vietinbank with a 64.46% stake, followed by Japan’s largest bank MUFG with over 19.7%. 

At the close on January 13, share of Vietinbank was traded at VND23,450 (US$1.01) apiece, while the market capitalization of the bank is VND86.38 trillion (US$3.73 billion).

Japan's MUFG Bank wants bigger stake in VietinBank

Japan's MUFG Bank wants bigger stake in VietinBank

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ