Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

International Partners Group to secure US$15.5 billion for Vietnam energy transition

Half of the total committed funding will source from the private sector.

The International Partners Group (IPG), including the European Union, the UK, France, Germany, the US, Italy, Canada, Japan, Norway and Denmark today [December 14 in Brussels] agreed to finance Vietnam an initial US$15.5 billion in the next three to five years.

 

 The partnership will enable Vietnam to transition away from fossil fuels. 

The group, through Just Energy Transition Partnership (JETP), will mobilize the amount of public and private finance to support Vietnam’s green transition toward its net zero 2050 goal by accelerating the use of clean energy and transiting away from fossil fuels.

 

Accordingly, initial contributions to the Vietnam JETP include $7.75 billion in pledges from the IPG together with the Asian Development Bank and the International Finance Corporation (IFC). The Glasgow Financial Alliance for Net Zero (GFANZ), which is coordinating the effort, has pledged to try to mobilize and enable a matching $7.75 billion in private investment.

 

Vietnam will draft and adopt the Vietnam JETP Resource Mobilization Plan over the next 12 months with the assistance of partner nations, enabling the implementation of the JETP funding and strategy.

 

The partnership will assist Vietnam in pursuing a variety of challenging new goals, which include: Reducing peak annual power sector emissions by up to 30%, from 240 megatons to 170 megatons, and bringing forward the peaking date by five years to 2030; Limiting Vietnam’s coal capacity to 30.2 gigawatts down from a current planning figure of 37 gigawatts; and accelerating the adoption of renewables to increase the renewable energy ratio to 47% of electricity generation by 2030, up from 36% currently. 

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ