Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Involving social resources for the price stabilization program

Thanks to the Hanoi People’s Committee acting as middleman between banks and businesses, the city’s businesses were able to access loans with interest rates 1.5 to 2% lower than the average rate in the Lunar New Year 2017.

With this effort, Hanoi was not sourcing  price stabilization fund from the budget and  still ensuring the supply and demand of the market. In her evaluation of this program after one year of operation, the deputy director of the Hanoi Department of Industry and Trade Tran Thi Phuong Lan revealed that a credit organization has dedicated 10,300 billion VND of capital to this  price stabilization program together with other 15 enterprises.
 
Customers buying goods subject to price stabilization at Hapro Dong Anh supermarket.
Customers buying goods subject to price stabilization at Hapro Dong Anh supermarket. 
By facilitating  enterprises to access to low-interest loans, Hanoi has drawn  enterprises to participate in the price stabilization program. If in 2015, the rate of enterprises participating in price stabilization was only 20%, the rate has increased up to 40% in 2016. Businesses in the market stabilization system have strengthened their linkages to create a sustainable supply chain and  contributed to the campaign “Vietnamese people buying Vietnamese goods.”  For example, An Viet Production and Trading and  HADICO have collaborated with Ba Huan Hanoi to invest in building a hi-tech egg  factory and a poultry farm.
 
The Chairwoman of the Vietnam Association of Retailers Dinh Thi My Loan said involving social resources in stabilizing prices has ensured the supply and demand.  
 
Implementing consistent measures
 
Despite the high participation of enterprises in the price stabilization funds,  not many has pushed forward with their price stabilization sale program, even some goods are more expansive than the market price. It is therefore requiring the Department of Industry and Trade to increase its efforts and efficiency in management.
 
With this regard, former Vice Director of Hanoi Trade DepartmentVu Vinh Phu said that  enterprises taking part in the price stabilization  program need to expand their selling network to rural areas, industrial parks and green  markets. At the same time, it is necessary to increase coordination among manufacturers, distributors and local governments  to establish sustainable production – supply chain, in turn providing steady supplts to the market with affordable price.
 
Taking into consideration preliminary achievements, Hanoi People’s Committee has issued Plan No. 145/KH-UBND to carry out the 2017 price stabilizationprogram on essential goods in Hanoi. Specifically, the City will continue promoting the Bank – Enterprises connectivity program to support enterprises in accessing loan with low interest rate. With this being said, commercial banks will set aside a credit amount of 150 trillion VND to support enterprises expanding production, with a view to stabilize the market at the end of 2017. In addition, Hanoi will include more goods into the price stabilization  program alongside the “Buy Vietnamese Goods Campaign” to attract more enterprises participating in the  price stabilization fund.
 
Goods subject to price stabilization sale program is being sold in 12,200 spots in Hanoi, in which 711 spots in traditional markets with the participation of big manufacturers. Besides, the network also consists of 379 supermarkets, 160 convenience stores and 612 grocery stores.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ