Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Japan enterprises want to take part in Vietnam’s privatization process

Japanese enterprises want to be updated on legal procedures so that they could play a more active role in the process of state-owned enterprises privatization in Vietnam.

Japanese enterprises are willing to take part in the restructuring and privatization processes of Vietnam’s state-owned enterprises (SOEs), according to Yoshiki Onoi, chairman of Japan’s International Friendship Exchange Council (FEC) and vice executive of Electric Power Development company (J-POWER).

 Minister of Finance Dinh Tien Dung (R) and Yoshiki Onoi, chairman of Japan’s International Friendship Exchange Council (FEC) (L). Source: MoF

 

Members of the FEC are interested in the privatization process in Vietnam, said Onoi in a meeting with Minister of Finance Dinh Tien Dung on December 2.

 

Onoi expected the Ministry of Finance (MoF) to provide information on Vietnam’s legal procedures related to build-operate-transfer (BOT), public-private partnership (PPP) models, as well as other regulations and laws, so that Japanese enterprises could play an active role during the privatization of local SOEs.

 

At the meeting, Minister Dung said Japan is Vietnam’s largest official development assistance (ODA) donor, and the second largest investor out of 106 countries and territories.

 

Dung said in 2019, Vietnam’s GDP growth rate is set to reach 6.8%, inflation at 2.5 – 2.6%, meaning stable macro-economic conditions.

 

According to Dung, Vietnam aims to enhance efficiency of SOEs during the 2020 – 2021 period. The MoF is revising regulations regarding SOE privatization, while encouraging foreign investors to take part in the process.

 

In the coming time, the Vietnamese government would focus on perfecting legal framework and foreign investment policies, aiming to improve the business environment.

 

Regarding the SOE privatization, Dung stressed the process would be carried out in a transparent and fair manner.

 

“The MoF is committed to creating favorable conditions for Japanese investors doing businesses in Vietnam,” Dung stated.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ