Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

JETRO: Many Japanese enterprises want expanded presence in Vietnam

More and more Japanese firms want to expand their operations in Vietnam, said Hironobu Kitagawa, Chief Representative of the Japan External Trade Organization (JETRO) in Hanoi.

Some 70% of heads of Japanese enterprises expressing their desire to do so based on  JETRO’s 2017 survey on international operations of Japanese firms, annouced this morning. 
Last year,  65.1% of Japanese businesses operating in Vietnam reported profits of over 2.3 points over the 2016 figures. Some 88% of survey participants reported rising revenue while 46% highly value Vietnam economic growth potentials, given the country’s market size, growth, stable political and social state of affairs, and cheap labor cost.
 

Hironobu Kitagawa (R),  Chief Representative of the Japan External Trade Organization (JETRO) in Hanoi.
Hironobu Kitagawa (R), Chief Representative of the Japan External Trade Organization (JETRO) in Hanoi.

“Vietnam retains its position as an important investment hub for Japan companies”, Kitagawa explained. The head of JETRO Hanoi also believes that in 2018, Japanese firms will increase investments in Vietnam in other sectors besides traditional areas such as processing and manufacturing. “Figures from 2016 until now have proved an emerging trend that Japanese companies in services and high-tech agriculture are heading to the country more and more”, Kitagawa told Hanoitimes.   
Many Japanese enterprises view the labor force and product quality as the strength of the Vietnamese market. 
Nonetheless, the JETRO head in Hanoi also pointed out the risks in Vietnam’s investment climate. More than 60% of Japanese enterprises view high labor costs as an obstacle, while over half of them want a more comprehensive legal system and  greater transparency.
The Japanese firms also expressed concern over administrative procedures and expect improved infrastructure in Vietnam,  the survey found.  
The latest survey was conducted with nearly 12,000 Japanese enterprises in 20 countries and territories in Asia and Oceania from October 10 to November 10, 2017. In Vietnam, 1,345 Japanese firms participated in the survey. This was the biggest participation of Japanese firms in Vietnam among ASEAN nations.
Last year, Japan replaced South Korea as the largest foreign country or territory investing in Vietnam as the Southeast Asian nation’s multi-billion dollar projects continue to attract investment from overseas. Japanese investments more than tripled to a record $9.11 billion, accounting for a quarter of the total FDI to Vietnam at US$35.8 billion.

 

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ