Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Long Bien bridge - witness of Hanoi's history

When coming to Long Bien Bridge at sunrise, tourists can enjoy early morning fresh air and have chance to explore one of the biggest and busiest fruit markets of Hanoi.

With a history of over 100 years, Long Bien bridge is a historical evidence and a symbol of the capital city and now a tourist destination.

 Construction of Long Bien bridge lasted between 1898 and 1902. Measuring 2,290 meters, the bridge crosses the Red River in its narrowest section running through Hanoi. It includes 19 long steel girder spans placed on 20 high-profile pillars with unique architecture. The ramp measures 896 meters.
 This is the first steel bridge to cross the Red River.
 Besides, Long Bien bridge is also considered an important historical evidence that witnessed the ups and downs of Hanoi through the wars against the French and the US.
 Through the historical upheavals, along with Thap But – Ngoc Son temple complex and One Pillar Pagoda, Long Bien bridge has become one of the symbols of Hanoi.
 By the time its construction was finished, Long Bien was the second longest bridge in the world after the Brooklyn Bridge in the US, even called the horizontal Eiffel Tower of Hanoi.
 On October 25, 2013, the Hanoi People's Committee issued a proposal to study the renovation of the bridge, including building a railway bridge at the site of the current Long Bien bridge and moving the old structure 85m upstream.
 The three proposed plans to renovate Long Bien bridge have ignited many debates and diverging opinions among local authorities, insiders, historians and architects locally and abroad.
It is not only a traffic work but also a meaningful historical and symbolic witness to the resilience of Hanoi through the dramatic changes of this city.

Photo: Ngoc Tu (Kinh te & Do thi)


Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ