Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Made-in-Vietnam steel products not subject to US-456% duties: Trade ministry

The specific cash deposit rates would depend on the origin of the substrate and the type of steel product exported to the US, stated the US Commerce Department.

Made-in-Vietnam steel products or those that use substrates from countries other than South Korea and Taiwan (China) are not subject to US latest duty of up to 456%, according to a statement from the Ministry of Industry and Trade (MoIT).

 Illustrative photo.

 

The MoIT requested local steel producers to fully cooperate with the US authority in this matter, while expecting the US Commerce Department to ensure the lawful rights of Vietnamese companies.

 

Recently, domestic steel producers have been revising their production methods and increasing purchasing input materials from local suppliers and different sources, as well as building a management system for origin verification, said the MoIT.

 

On Monday, the US Commerce Department said it had issued a final order imposing duties of up to 456% on certain steel products from South Korea or Taiwan that are shipped to Vietnam for minor processing and then exported to the US.

 

“The Commerce will instruct US Customs and Border Protection to continue to collect antidumping duty and countervailing duty cash deposits on imports of corrosion-resistant steel products (CORE) and cold-rolled steel (CRS) produced in Vietnam using Korean- or Taiwanese-origin substrate. These duties apply to any unliquidated entries since August 2, 2018, the date on which Commerce initiated these circumvention inquiries,” stated the department.

 

Following the announcement, the specific cash deposit rates would depend on the origin of the substrate and the type of steel product exported to the US, said the department.

 

Statistics from the US Commerce Department revealed shipments of CORE from Vietnam to the US increased from US$22 million (in the 40-month period of September 2012 until preliminary duties imposed on South Korean and Taiwanese products in December 2015) to US$940 million (40-month period from imposition of preliminary duties in January 2016 until April 2019), which is an increase of 4,096%.

 

Additionally, shipments of CRS from Vietnam to the US increased from US$49 million (in the 38-month period of January 2013 until preliminary duties imposed on South Korean and Taiwanese products in February 2016) to US$498 million (38-month period from imposition of preliminary duties in March 2016 until April 2019), which is an increase of 922%.

 

According to the Vietnam Steel Association, the US market currently accounts for 6.5% of Vietnam’s steel exports, while ASEAN has been the largest market for Vietnamese steel, buying 65% of Vietnamese steel exports.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ