Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Ministry proposes extending Cat Linh - Ha Dong urban railway line by 20km

The railway line stretches 13.1 kilometers between Cat Linh station in Dong Da district and Yen Nghia station in Ha Dong district.

The Ministry of Transport has proposed extending the Cat Linh – Ha Dong urban railway line, the first of its kind in Hanoi, by about 20 km, from Ha Dong district to Xuan Mai town, Chuong My district, local media reported.

According to a report sent to the National Assembly (NA), the first stretch of Cat Linh - Ha Dong metropolitan line is under construction with about 14 kilometers long and a total of 12 stations and one depot at Yen Nghia ward, Ha Dong district.
 
An aerial photo of the Cat Linh – Ha Dong urban railway line in Hanoi. Photo: TT
An aerial photo of the Cat Linh – Ha Dong urban railway line in Hanoi. Photo: TT
The construction of phase 1 of Yen Vien – Ngoc Hoi line and line 2A from Cat Linh to Ha Dong district is underway.

The Cat Linh - Ha Dong line has almost been complete but has not been put into operation, Minister of Transport Nguyen Van The said in a report sent to the ongoing NA session.

He added that the government also intends to expand the urban rail network in Hanoi to urban satellite areas and the total length is expected to reach 305 kilometers.

However, the Cat Linh – Ha Dong urban railway line is still a big mess of construction one year after launching its first test run in September 2018, and the official launch date of the line has been uncertain.

Its construction commenced in October 2011 at an initially approved cost of US$552.86 million, partially funded by China’s official development assistance (ODA).

In early 2014, the project’s investment was raised to US$868.04 million, forcing Vietnam to take an additional ODA loan of US$250.62 million from China.

The project missed its commercial launch on December 2016, and the Vietnamese transport ministry in December 2017 requested a further delay to the first quarter of 2018 due to setbacks during its construction.

The launch was delayed again in March 2018 to an unspecified new date in 2021.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ