Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

MoLISA draft to increase retirement age

The retirement age of Vietnamese labourers is proposed to be increased from 2021.

Vietnam is considering increasing the retirement age to 62 for males and 60 for females, effective from 2021, according to a draft amendment of the Labour Code.

The Ministry of Labour, Invalids and Social Affairs (MoLISA) is consulting relevant ministries and agencies on the draft Labour Code on the retirement age, proposing two options.

 
 
Vietnam is considering to increase the retiremnt age upto 62 for males and 60 for females
Vietnam is considering increasing the retirement age to 62 for males and 60 for females

The first option would be to maintain the current retirement ages of 60 for males and 55 for females. The second option would follow the first until January 1, 2021, after which it would make incremental increases of 6 months until reaching the age of 62 for males and 60 for females, according to MoLISA's draft.

The draft also argues that the retirement age needs to be raised to balance pension funds and the expenses paid for deceased pensioners in the long term. The State pension funds could not rise to meet these expenses unless changes were made in short order, according to MoLISA.

This imbalance is forecasted to reach serious levels by 2023, when the State budget would fall below the demand, according to International Labour Organization (ILO) estimations.

However, there are some disagreements over the proposed increase of the retirement age, according to MoLISA’s draft law, citing employers resisting any change to the current regulations. “Some said that increasing the retirement age may reduce their benefits and other social welfare allowances,” MoLISA said.

Some even said that this proposal only benefits public servants in the State sector since it adds value to senior State officials, MoLISA further added. MoLISA expects to submit the proposal to the National Assembly in May 2019, to have it possibly finalised in October 2019.

The Vietnamese labour force (from 15 years old and upward) is estimated at 54.8 million people in 2017, according to the General Statistics Office (GSO).

Working-age labour force is estimated at 48.2 million in 2017, up some 511,000 year-on-year. Working-age labour force in urban areas accounts for 33.4%, while those in rural areas account for 66.6%.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Foreign firms keen to invest in wide range of sectors in Hanoi: Diplomats

Foreign firms keen to invest in wide range of sectors in Hanoi: Diplomats

23/11/2019 | 00:44

On the occasion of the 65th anniversary of Hanoi’s Liberation and the Vietnam Entrepreneur Day, foreign diplomats recognized the capital city’s efforts to make its investment climate more conducive, and pointed out the sectors in this city that companies from their countries are interested to get engaged in.

Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

29/01/2025 | 21:38

Kinhtedothi - Sở GTVT Hà Nội đã xây dựng Đề án tổng thể giảm thiểu ùn tắc giao thông (UTGT) trên địa bàn TP, giai đoạn 2025 - 2030 và những năm tiếp theo. Trong đó, có 10 nhóm giải pháp lâu dài, căn cơ nhằm từng bước giải quyết nguy cơ UTGT trong hiện tại và cả tương lai.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin Tài Trợ