Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

More priority is given to Hanoi's BRT routes

On October 3, the delegation of the World Bank (WB) has checked the actual operation of BRT route No.01 linking Kim Ma and Yen Nghia terminals.

Franz Drees-Gross, Director of the WB’s Transport and ICT Global Practice, commented: "BRT buses in Hanoi need to be given more priority to take full advantage."

BRT bus on Lang Ha Street. Photo: Cong Hung
BRT bus on Lang Ha Street. Photo: Cong Hung

During his working session with the municipal People’s Committee in Hanoi on October 2, Franz Drees-Gross, Director of the WB’s Transport and ICT Global Practice, highlighted the popularity of BRT in the world, saying that it has resulted in long-term benefits in transport and urban planning.

He expressed his belief that the BRT model will soon prove effective in Hanoi. The World Bank will continue serving as a bridge connecting Hanoi with other cities in the Southeast Asian nations, he pledged.

The Director of the WB’s Transport and ICT Global Practice said that the World Bank (WB) will continue sharing its experience and providing more financial assistance for Hanoi to launch more Bus Rapid Transit (BRT) routes.

 


 

For his part, Vice Chairman of the municipal People’s Committee Nguyen Quoc Hung said the city will continue gathering comments from international experts and the community to enhance the operation and management of the BRT network to better serve residents.

He also expressed his hope that the WB will continue providing active support for the city’s transport projects, contributing to the development of the Capital city. The first BRT route, funded by the World Bank, was launched in Hanoi in late December last year, making Vietnam the eighth country in Southeast Asia to implement BRT. The system has helped ease traffic congestion in Hanoi.

Representatives of the WB also said that the deployment of the first BRT in any country and city often encounters many difficulties. Currently, there are 20 cities operating BRT buses in the world, and there are normally between 5 and 7 BRT routes in each city, very closely connected with urban railways and other types. However, in Hanoi, the BRT NO.01 route remains single, thus limiting its efficiency. Mr. Franz Drees-Gross also said that the WB will continue to collaborate with Hanoi in the management and operation of the BRT No.01 bus service, at the mean time supporting Hanoi to implement other BRT routes, including urban railway.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ