Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Nhon – Hanoi Station metro line ready for test run in December

The elevated section of the Nhon-Hanoi Station metro line will officially undergo a test run in early December.

The Board of Directors of Hanoi Urban Railways (MRB) on November 23 announced the testing of the elevated section of the 8.5-kilometer Nhon-Hanoi station line.

The photo shows the Nhon Depot, the terminal of the Nhon-Hanoi Station urban railway project. Photo: The Hanoi Times 

The test, which will begin on December 5, is divided into two phases. The first, which will last between five days and six weeks, will test the efficiency of the line's reliability, availability, and maintainability (RAM).

According to the project management board, four to eight trains will be tested daily from 9 am to 7 pm on five consecutive days.

If RAM efficiency results are below 98%, the project management board will continue the test until the indicators meet the expected levels.

The second phase begins once the RAM efficiency is accepted. In the second phase, the metro line will go through five scenarios: a total power outage on the line, partial power interruption on the line, a secondary power source outage, detection of a fire in the station, and emergency vehicle operation.

Systra, the French mobility engineering and consulting group, requested that at least 22 Hanoi Urban Railway Management Board employees join the test, including a minimum of 22 drivers, five operational command center officers, and two managers.

The Nhon – Hanoi station metro project, with financial backing from the French Government, the French Development Agency (AFD), and the European Investment Bank (EIB), has a total length of 12.5 kilometers, running through eight elevated and four underground stations.

The project was initiated in September 2010. Due to issues in land clearance and financial capacity, the project's total investment has doubled to VND34 trillion (US$1.45 billion).

By the end of October 2022, the project was 75% complete, and the elevated lines were almost finished. By the end of August 2022, the total state budget disbursement for the project amounted to VND17 trillion.

The related parties expect the elevated portions to enter commercial operation in 2023. The 4-kilometer subway lines could be operational by the end of 2027.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ