Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Noi Bai airport may have capacity double to 63 million passengers by 2030

The current designed capacity of the airport does not meet the annual growing volume of air passengers.

The already overloaded Noi Bai International Airport on the outskirts of Hanoi have its annual capacity increased to 63 million passengers and two million tons of cargo by 2030 to meet the growing demand, according to a proposed plan of the Civil Aviation Authority of Vietnam.

 Noi Bai airport’s capacity is planned to be expanded to 63 million passengers by 2030. Photo: Bao Dau tu

The airport is projected to serve both civil and military purposes and capable of handling large long-haul aircraft such as B777-X, B747- 8, B777-300ER and A380.

According the plan, which has been submitted to the Ministry of Transport for consideration, a new runway will be built to the south, in addition to the two existing runways to the north of the airport.

By 2030, the airport will have three passenger terminals, among which the existing T2 Terminal will be upgraded to reach an annual passenger capacity of 30-40 million. In addition, a new T3 terminal in the south will have an annual capacity of about 30 million passengers.

By 2050, the passenger volume is expected to reach 100 million and cargo volume 5 million tons per year. Therefore, the airport is planned to add a 4th runway and another terminal with a capacity of 25 million passengers at the location of the existing T1 terminal. The plan also contemplates building a fifth terminal with a capacity of about 25 million passengers per year as an option of contingency.

The airport has a land bank of 2,230 hectares, which is sufficient for also defense purposes.

The annual volume of passengers and cargo through Noi Bai airport increases by over 10% on average. It handled nearly 26 million passengers in 2018 and about 29 million in 2019, exceeding the current designed capacity of 25 million.

The current terminal T1 handles domestic flights with a capacity of 15 million per year while terminal T2 is for international flights with a capacity of 10 million.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ