Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Northern industrial real estate benefits from manufacturing growth

Northern region led by Hanoi appears to be one of the most attractive destinations for investors with favorable conditions.

Vietnam’s northern industrial real estate has rapidly changed with the establishment of sizable industrial parks in Hanoi and surrounding provinces, showing a successful example of the development of manufacturing industries. 
 
Part of an industrial park. Photo: Longhau.com.vn
A view of an industrial park. Illustrative photo
Vietnam has gathered momentum over the past few years to establish itself as the production hub for Southeast Asia and now offers a viable alternative for companies looking to establish their operations outside of China, according to Stephen Wyatt, country head of JLL Vietnam. 
 
This is backed by a number of key fundamentals which include strategic location, business friendly environment and competitive labor costs, Stephen Wyatt said at a press conference recently held in Hanoi. 
 
Indeed, the area of industrial land has surged to more than 80,000 hectares currently from about 335 hectares of land dedicated to industrial land in 1986 – the time when Vietnam began the Doi Moi (Rennovation).
 
It’s obvious that Vietnam has quickly become one of the brightest manufacturing hot spots in Southeast Asia, a phenomenal growth over the past two decades.
 
Performance in Q1/2019
 
Northern industrial market - Total supply. Photo: JLL Research
Northern industrial market - Total supply. Photo: JLL Research
In the first quarter (Q1) this year, the strong manufacturing growth resulted in healthy demand for industrial real estate in the Northern Key Economic Zone (NKEZ) led by Hanoi, and the provinces of Bac Ninh and Hung Yen, JLL’s executive stated. 
 
The occupancy rate averaged at 72% across the top five most dynamic cities and provinces in the region. 
 
Continuing to be the most desired destinations in attracting FDI investments amongst the northern localities, Bac Ninh and Haiphong possess sound fundamentals for further growth such as synchronized infrastructure system connecting major consumer markets, improved support and favorable business environment supported by manufacturing giants namely Samsung or LG. 
 
Northern industrial market - Total supply. Photo: JLL Research
Northern industrial market - Average rent. Photo: JLL Research
The total leasable industrial land area in the five northern cities and provinces was 9,371 ha at the end of Q1. Of the figure, Haiphong and Bac Ninh were the northern industrial hubs by contributing 63% of the total supply. 
 
In line with the strong FDI commitments into Vietnam recently, these provinces continued to improve their investment environments and develop subsequent phases of existing industrial parks (IPs) and new ones in favorable locations to meet increasing demand.
 
In terms of land prices, the rates in the region hit US$93 per square meter (sq.m) per lease term, an increase of 7.6% on year. Hanoi took the lead with US$138/sq.m per lease term thanks to its massive consumer market, well-established synchronous infrastructure system, and limited supply.
 
Monthly rents for factory space ranged from US$4 to USD 5/sq.m/month for a minimum lease term of 3-5 years. This rent level remained flat compared to the previous update time.
 
Northern industrial market - Future supply. Photo: JLL Research
Northern industrial market - Future supply. Photo: JLL Research
Outlook: Approximately 13,077 ha of land is set for industrial development in five cities and provinces in the north, of which Haiphong, Bac Ninh, and Hanoi accounted mostly.
 
Vietnam’s industrial properties still attract attention with strong FDI coming mostly from Japan, South Korea and Hong Kong and increasingly from China. The trend of manufacturers shifting out of China will continue to bolster the attractiveness of Vietnam’s industrial market.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ