Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Papaya bonsai to adorn Vietnamese traditional Lunar New Year

Despite their high prices, the gorgeous and fruitful papaya bonsai trees are still the favorite ornamental trees to many customers.

One month before the Lunar New Year is the busiest time for gardeners in the suburbs of Hanoi. Farmers are busy preparing to sell their home-grown ornamental plants for those who want to decorate their homes before the (Tet) Lunar New Year.

In addition to the familiar ornamental plants such as peaches, kumquats, and pomelos, the tiny papaya tree is also a popular bonsai this year. According to folk beliefs, the papaya symbolizes fullness and reunion, so many people choose to buy it for home decoration on the occasion of the Tet holiday.
Nguyen Van Theu, a gardener in Van Giang District, the northern province of Hung Yen has 100 papaya bonsai but only half of them meet the standards for sale.
According to Theu, compared with other types of bonsai, the papaya one is very difficult to grow. “They are vulnerable to worms. Once infected, the tree will quickly die,” he said. 
“It takes me around one year to grow the bonsai papaya from seeding until the tree bears fruit. If 50% of the trees survive, it would be a remarkable achievement,” he added. 
Growing papaya bonsai is a meticulous work that farmers have to pay great attention to all stages from choosing variety, taking the right time for sowing to caring for the plants so that they bear fruit before the Tet.
A papaya bonsai to be regarded as beautiful must meet many criteria such as: having a beautiful shape; the foliage are round with green leaves; the tree must have flowers in bloom; and the size of papaya fruits must be homogeneous.
The yield of papaya bonsai is low, so the selling price is also quite high, ranging from VND2 million to a dozen million dongs depending on the size and shape.
Marvelous season of marigold flowers in Ba Vi Mountain

Marvelous season of marigold flowers in Ba Vi Mountain

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ