Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Private sector considered key to lead Industry 4.0 in Vietnam

Vietnam is in need to secure new technologies and achieve innovation for manufacturing, particularly in reinforcing R&D competence of companies and adopt new technologies, said a South Korean expert.

The private sector should be considered a key actor to lead the Fourth Industry Revolution in Vietnam, according to Chang-whan Ma, vice president of the Korea Industrial Technology Association (KOITA). 
 
Overview of the conference. Source: Ngoc Thuy.
Overview of the conference. Source: Ngoc Thuy.
Ma made the statement in a conference organized by the Central Institute for Economic Management (CIEM) in Hanoi on August 1 discussing South Korea’s experiences in research and development (R&D), innovation and economic growth and lesson for Vietnam. 

According to Ma, thanks to science and technologies development, South Korea made a big jump in economic growth with GDP per capita from US$1,870 in 1980 to US$31,370 in 2018. 

During the course of economic development, South Korea transformed from a light industry-based economy in 1981 towards that of heavy industry with greater added-value products, such as semiconductors manufacturing, shipbuilding and automobiles, among others. 

“The R&D sector, which was once led by the public sector in the 80s, now becomes the playing field of private companies,” Ma said, stressing the importance of the private sector behind South Korea’s economic achievements. 

South Korea currently ranks top among OECD countries in terms of R&D investment, while there are currently 40,000 corporate R&D centers run by local small and medium enterprises (SMEs), accounting for 79.4% of South Korea’s R&D expenditures. 

Notably, the SMEs, with only 46 R&D centers in 1981, or 1% of the total in South Korea, has now accounted for 95.9% of total centers in the country in 2019. 

By promoting greater investments in R&D in the private sector, Vietnam would be able to address its shortcomings of low competitiveness in industrial technology, as well as the lack of financial-tech infrastructure, Ma said. 

Meanwhile, Ma expected Vietnam to maintain its status as an ideal investment destination in the region, thanks to high economic growth, huge domestic market and the ongoing US – China trade dispute. With regard to the latter, China’s manufacturing companies are relocating their production plants to Vietnam to export their products as “made in Vietnam”. 

“This can serve as an opportunity, but it can also be a threat as the US is seeking measures to impose duties on such products,” he asserted. 

“South Korea, with rich experiences in fostering industries and improving national competitiveness through R&D, could support Vietnam in R&D and industrial cultivation at government level,” Ma stated. 

This is increasingly important for Vietnam, as the country is in need to secure new technologies and achieve innovation for manufacturing, particularly reinforcing R&D competence of companies and adopt new technologies. 

Ma suggested Vietnam implement policies promoting the advancement of high-value-added industries using the manufacturing industry as a growth engine. 

The CIEM’s Director Nguyen Dinh Cung said the Industry 4.0, digital economy and IT advancement are presenting both opportunities and challenges to Vietnam. 

“Vietnam has to take advantage from new opportunities and stand ready to apply exclusive technologies emerged from the Industry 4.0 to overcome challenges,” Cung stated. 

Park Seung Chang, president of Korean IT-Ethics Leaders’ Association (KITELA), said Vietnam should focus on investing in human resources, infrastructure and smart technologies in order to grasp opportunities from the Industry 4.0. 
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ