Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Quang Ninh focuses on develop Van Don Special Administrative-Economic Zone​

Vietnam`s northern coastal province of Quang Ninh has been working to mobilise resources for the building of a blueprint on the establishment of the Van Don Special Administrative-Economic Zone.

At a working session in late April with a delegation of the National Assembly on the blueprint, Vice Chairman of the provincial People’s Committee Nguyen Van Thanh said the province began research for the project in 2012. Many workshops have been held to collect recommendations from experts, policy makers and scientists. 
 
Van Don Special Administrative-Economic Zone​
Van Don Special Administrative-Economic Zone​
Quang Ninh also received permission from the Prime Minister to hire foreign consulting companies for drafting the master plan for socio-economic development of Van Don and the overall construction planning for the area in the direction of a special administrative-economic unit. 
The province mobilised 57.6 trillion VND to invest in infrastructure in Van Don district, creating an impetus for the area’s development. Of the amount, 70 percent came from social sources. 
A series of key transport projects are scheduled to complete this year, including the Van Don airport, the Ha Long-Hai Phong and Ha Long-Van Don highways. Vice Chairman Thanh said the provincial administration has instructed its agencies to strengthen management of land and property to prevent the illegal use and trading of land and assets in Van Don district. 
Van Don district will be one of the first three special administrative-economic zones in Vietnam. The others are Bac Van Phong in central Khanh Hoa province and Phu Quoc in southern Kien Giang province. 
The National Assembly is expected to pass the Law on Special Administrative Economic Zones at its upcoming session. Once the law is released, the general socio-economic planning and construction of Van Don economic zone will be adjusted to fit its status as a special administrative-economic zone.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ