Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Regulations needed to manage condotels and officetels

The Government should issue regulations to ensure condotels and officetels are not used primarily as apartments because it can cause problems for urban planning and infrastructure and transport, according to the Ho Chi Minh City Real Estate Association.

Hoang Chau, chairman of the association, said there are no design standards for projects that include both apartments and officetels-condotels.
There are no regulations on the number of occupants at these projects either meaning there would be unbearable pressure on infrastructure and transportation, he said.
The association suggested to the city Department of Architect Plans that the size of officetels should be 25-50sq.m while condotels should be of similar size as a room in a hotel or resort.
In terms of population, the association said it must be capped at half of that of a pure housing project.
Caption: Experts attributed the growth of condotels or officetels to the nation’s focus on boosting businesses in general, and start-ups in particular.
Experts attributed the growth of condotels or officetels to the nation’s focus on boosting businesses in general, and start-ups in particular.
In projects combining apartments and officetels-condotels, the latter should be in a specific area and separated from the apartments, it said.
Apartment projects with condotels or officetels have been approved by the Ministry of Construction, but it is difficult for authorities to manage them since there are no regulations related to their planning or design.
Tran Vinh Tuyen, deputy chairman of the HCM City People’s Committee, said that condotels and officetels are new products but there are no projects with officetels only.
Condotels or officetels have seen strong growth in big cities in recent years as it has been considered an attractive investment option.
According to experts, the current cash flow to the properties is being fuelled by a combination of factors, including a rapid rise in the middle and upper middle class, which has pushed up demand for investment assets.
The Boston Consulting Group, global business consultants, has forecast that the middle and upper middle class, with individual monthly incomes of US$714 and up, would increase to 33 million in Vietnam by 2020.
Meanwhile, market research firm Nielson has estimated that the middle class in Vietnam will reach 44 million by 2020 and 95 million by 2030.
Besides, experts also attributed the growth of condotels or officetels to the nation’s focus on boosting businesses in general, and start-ups in particular. The Government has set an ambitious goal of doubling the number of efficient firms to one million by 2020.
However, experts noted that the legality of the properties has to be made clear so that their development stays on the right track and the benefits of all stakeholders are harmonised.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ