Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Removing barriers to promote start-ups

In its extensive integration process, Vietnam needs strong businesses that are competitive both in the region and the world. The Vietnamese government is adopting mechanisms and policies in favor of start-up businesses.



 
Vietnamese enterprises contribute about 40% of the GDP every year, generate thousands of jobs, and help to address national social issues. Many enterprises remain on a small scale with low degree of professionalism. The number of successful start-ups is still modest. Administrative procedures and regulations on taxation, and competition have disturbed enterprises’ operation. 

Do Thi Kim Lien, Chairwoman of the Board of Directors of Song Duong Company said “Enterprises need to improve professionalism and qualifications. In the integration process, enterprises need to understand international business laws otherwise we have to pay a heavy price”.

Promoting start-ups and mapping out directions for enterprises are vital requirements for Vietnam. Start-up does not just mean establishing a business, but also restructuring a business in terms of products, services, management, and technology. 

Pham Thi Thu Hang, Secretary General of the Vietnam Chamber of Commerce and Industry said “Government resolution 35 on supporting and developing enterprises until 2020 spells out solutions including a program on promoting creative start-ups. Under this program, the government aims to include supporting creative start-ups in the Law on Supporting SMEs. There have been policies on supporting SMEs and encouraging individual traders to become enterprises. The government has done a lot to create a favorable environment for enterprises.”

2016 is being observed as the National Year of Start-ups with a goal of having 1 million profitable businesses by 2020. The Ministry of Planning and Investment is building the Law on Supporting SMEs. 

The Vietnamese government has put in place special incentives concerning administrative procedures, business registration, taxation, land access, and production technology to create a momentum for start-ups and big enterprises to develop and integrate into the world.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ