Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Retailer Big C Vietnam stops ordering clothes from local partners

The move raises concern that Big C, backed by foreign owner, would gradually phase out Vietnamese products for imported ones.

Central Group Vietnam, the owner of the retail chain Big C Vietnam, announced it has stopped ordering clothes from local partners. 
 
Illustrative photo.
Illustrative photo.
The decision was made following changes in strategy from Central Group Thailand, said Central Group Vietnam in a statement. 

Representatives of some textile companies currently providing clothes for Big C said the announcement has put them into difficult situations, while others voiced concern that Big C would gradually phase out Vietnamese products for imported ones. 

Following the acquisition of Big C in 2016, an executive of Central Group Vietnam had made the commitment that 90 – 95% of its products would be locally made, while pushing for greater presences of Vietnamese products in the market. 

Last August, CEO of Central Group Vietnam Philippe Broianigo revealed a plan to invest an additional US$500 million in Vietnam’s retail market in the next five years, taking the total investment capital of Central Group in Vietnam since 2012 to US$2 billion. 

The group’s penetration in Vietnam is represented by 250 stores, each covering 700,000 square feet, in more than 37 provinces/cities and the group plans to reach 720 stores by 2020, Broianigo said in a press conference in Bangkok on August 22, 2018. 

Central Group Vietnam is a member of Central Group, which has been present in Vietnam since July 2011. The group's business activities in Vietnam range from electronics, sports, fashion, shopping centers and hotels to e-commerce and supermarkets.

The group made the headline in Vietnam following its acquisition of a chain of 33 supermarkets and hypermarkets owned by Big C for US$1.05 billion in April 2016. 
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ