Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam halts all int'l routes, limits transport as nationwide isolation starts

Domestic flights will be limited while many types of road passenger transport are not allowed except for goods transport.

No international flights from and to Vietnam will be allowed for two weeks starting from April 1 as the country has entered a two-week period of nationwide isolation.

 A flight of Vietnam Airlines amid coronavirus spread. Photo: Vietnam Airlines

The ban by the Ministry of Transport is aimed to enhance the nationwide isolation order by Prime Minister Nguyen Xuan Phuc.

It is not applicable to entrants holding diplomatic and official passports or others who are experts, corporate executives, skilled laborers, guests of important foreign affairs, and those with permission by the National Steering Committee on Covid-19 Prevention and Control.

It means that international airlines need to stop flights to Vietnam except for those pointed out above.


Before the move, Vietnam closed borders to foreigners but Vietnamese nationals. That allows international airlines to operate until April 1. Meanwhile, Vietnam's airlines have halted international flights since March 26.

In addition, domestic flights will be reduced in the next two weeks. Accordingly, each airline can operate the Hanoi-Ho Chi Minh City route with two return flights per day, Hanoi-Danang has one return flight, and Ho Chi Minh City-Danang one return flight.

Noi Bai International Airport in Hanoi alone receives around 550 flights per day before the pandemic.

All kinds of road passenger transport, including intercity bus, tourist bus, taxi, and bus will be not allowed nationwide, except for state cars, food and material vehicles, and worker shuttles.

Vietnam Railway will operate a return travel on the Hanoi-Ho Chi Minh City route while waterway transport becomes limited with only goods transport and no passengers to islands.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ