Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Six major tasks await newly-appointed Hanoi Party Chief

Local media lists China-funded metro line the biggest task for the city’s new leader.

There are a list of six key tasks in Hanoi that should be thoroughly addressed in the coming time by the city's leadership led by newly-appointed Party Chief Dinh Tien Dung. 

 Secretary of the Hanoi Party Committee Dinh Tien Dung. Photo: Kinh Te Do Thi

Dung, who began his 2020-2025 term on April 3, is expected to deal with the following issues, according to Zing. 

 A station of Cat Linh-Ha Dong Urban Railway. Photo: Zing

The first priority is speeding up mass transit projects. Hanoi has planned to build eight metro lines to cover roughly 10% of the total transport volume in the next 10 years.

Of under-construction metro lines, the first and foremost task is putting long-stalled Cat Linh-Ha Dong Urban Railway, which is scheduled for operations in 2018 into operation. This will be Vietnam’s first metro line ever, with significant funding and technological know-how provided by China.

 Culture, an indespensable part of Hanoi. Photos: Zing

The second task is to preserve and exploit cultural heritages, including tangible and intangible values to make it indispensable part of Hanoi, the millennial city.

 Overview of Red River in Hanoi. 

Speeding up the planning of metropolitan areas and Red River riparian zone to boost the city’s socio-economic development and scenery.

 An open dump in Hanoi. 

Environment continues to be a big problem, mostly the huge volume of waste, open dumping, serious pollution of rivers, and an alarming rate of air pollution. Overloaded waste treatment and recycling and poor investment in this sector remain problematic.

 Part of traffic system in Hanoi. 

Violations in construction sector and legal shortcomings in repairing old apartment blocks continue to be listed in the main tasks.

 Traffic in Hanoi's downtown. 

The last but not least, traffic system continue to cause headache to the city’s leadership with the short-term target of increasing traffic area by 15-20% in the next five years. It requires Hanoi’s efforts to have a well-prepared traffic planning, including underground traffic, better connection of ring roads, and bridges over the Red River.


Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ