Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

South Korean tire maker to invest additional US$305 million in Vietnam

The expansion plan is part of the company’s strategy to increase production capacity in anticipation of the growing demand in the world.

Kumho Tire, a South Korean tire manufacturer, will invest US$305 million to expand its plant in My Phuoc 3 Industrial Park, in the southern province of Binh Duong, aiming to double its production capacity by 2023.  


 Kumho Tire's factory in Georgia, the US's state. Photo: Kumho Tire

Upon the completion of the expansion in Vietnam, the company forecasts to produce at least 9.3 million tires per year.


The expansion work will begin from this third quarter and last to the first quarter of 2023 in which a new factory hall will be built in the vacant lot in Kumho compound. 

 

The plant is part of its strategy to increase production capacity in anticipation of the growing demand in order to ensure product availability for customers and support the continued growth of partnerships in the North American market, said Il Taik Jung, President & CEO of Kumho Tire.

 

The company is currently operating eight manufacturing facilities located in South Korea, China, the US and Vietnam.


Earlier, China-based Jinyu Tire begun production of its first truck and bus radial (TBR) tires at its new radian tire manufacturing facility with increased capital of US$312 million in the southern province of Tay Ninh after nine months of construction. The new facility’s capacity will be up to two million tires annually.


Vietnam has its advantages, which are the availability of natural rubber resources, the increasing demand for vehicles, low-cost labor, and stable investment environment. 


Many large tire companies such as Tokyo-headquartered Bridgestone, Taiwan-based Kenda Rubber, and Vietnamese Sailun chose Vietnam as a location to invest and operate their large-scale facilities here.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ