Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

South Korea’s SK Group to invest US$1 billion in Vietnam’s Vingroup: Bloomberg

Recently, Vingroup has announced plan of issuing shares through private placement, aiming to raise at least VND25 trillion (US$1.1 billion).

South Korea’s conglomerate SK Group, through its investment arm SK South East Asia Investment, has decided to invest US$1 billion acquiring shares of Vietnam’s leading privately run conglomerate Vingroup, according to Bloomberg
 
Illustrative photo.
Illustrative photo.
Recently, Vingroup has announced a plan of issuing shares through private placement, aiming to raise at least VND25 trillion (US$1.1 billion). 

The group expected to offload 250 million shares or 7.8% of the share amount in circulation to a maximum of five foreign investors, and the price would be not less than VND100,000 (US$4.3) apiece. 

Of the total fund raised from the process, around VND10 trillion (US$430.44 million) would be utilized for debt restructuring, VND6 trillion (US$258.26 million) to invest in Vingroup’s subsidiaries, including VinFast, VinTech and Vinsmart, while Vingroup expected to allocate VND9 trillion (US$387.37 million) as short-term loan for business operations of the group and its subsidiaries. 

Vingroup’s shares are being traded at nearly VND120,000 (US$5.17) each, the highest since its first listing and 20% higher than the minimum offering price of the upcoming share issuance. 

As of March 22, Vingroup is Vietnam’s biggest public company with market capitalization of over VND377 trillion (US$16 billion). 

Last September, SK Group invested US$470 million to purchase 110 million treasury shares of Masan Group Corporation, equivalent to a 9.5% stake, thus becoming its largest foreign shareholder. 
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ