Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnamese agricultural products sold on e-commerce platform

The event, starting from this week, is underway on the Vietnamese e-commerce platform Sendo.

Vietnamese agricultural products are sold on Vietnam's e-commerce platform Sendo.vn from this week, as part of the Vietnam E-Pavilion program jointly conducted by the Vietnam e-Commerce and Digital Economy Agency (iDEA) under the Ministry of Industry and Trade and Vietnamese e-commerce platforms.


Consumers buying agricultural products on Sendo.vn will enjoy special promotions such as free shipping when paying via zalopay.

 The Vietnamese Agricultural Products Week is underway this July. Photo: moit.gov.vn

The event takes place several days per week, offering a variety of high-quality agricultural products across the country on Sendo.vn, with the expectation of attracting millions of online consumers.


This is a practical, periodic, and continuous activity to help businesses, cooperatives, and farmer households promote the consumption of agricultural products on new distribution channels, building brands for local agricultural products in the digital environment.


Nguyen Dac Viet Dung, Chairman of Sen Do Technology JSC, owing Sendo.vn affirmed: “Our goal is to introduce a huge amount of fruit and agricultural products on Sendo.vn. Digital agriculture has become one of consumers’ great interests and of our e-commerce platform.”


The iDEA will coordinate with Sendo and other major domestic e-commerce platforms to supporting sales of agricultural products on a regular basis through promotional programs.

The agency targets building Vietnamese Farmers’ Market and the Vietnamese Agricultural Products Week into a trusted address for consumers and a sustainable sale solution on a digital platform for agricultural products.

Hanoi is one of the spearheads joining different actors in the production chain to promote the trade of agricultural products, OCOP products, and regional specialties. The city's OCOP-labeled specialty festival will take place on July 10 with an aim to promote sales through live streaming under Hanoi’s “Vietnamese people prioritize using Vietnamese goods” campaign. This is the second online event held in the city this year, which is considered a helpful channel in the context of stagnant sales due to the pandemic complicated developments. 
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ