Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Sustainable development – inevitable trend of Vietnam’s development: PM

Not growing fast enough would result in being left behind by other countries. So it is essential for Vietnam to grow at a fast and sustainable rate, said Prime Minister Nguyen Xuan Phuc.

Sustainable development is an inevitable trend and also necessity during the course of Vietnam’s development, according to Prime Minister Nguyen Xuan Phuc. 
 
Prime Minister Nguyen Xuan Phuc at the conference.
Prime Minister Nguyen Xuan Phuc at the conference.
“The agenda of sustainable development has been integrated in every program and strategy for Vietnam’s socio-economic development,” Phuc said at the national conference of sustainable development on September 12. 

According to Phuc, the government is scheduled to issue the resolution on sustainable development in 2019 with new focus, aiming to better reflect the actual situation in the new context. 

Phuc referred to Vietnam’s adoption of the Strategic Orientation for Sustainable Development (Vietnam Agenda 21) in 2004, Vietnam’s strategy for sustainable development in the 2011 – 2020 and the latest being the national action plan for the implementation of the 2030 sustainable development agenda, in which 17 sustainable development goals (SDGs) of Vietnam towards 2030 have been set including 115 specific targets. 

Phuc stressed Vietnam’s economy should develop at a rapid pace yet remain sustainable. “Not growing fast enough would result in being left behind by other countries. So it is essential for Vietnam to grow at a fast and sustainable rate.” 
 
The PM acknowledged the business community's action plans and initiatives for sustainable development.
The PM acknowledged the business community's action plans and initiatives for sustainable development.
Phuc said Vietnam’s efforts in poverty eradication, sustainable production and tackling climate change have been acknowledged by international community, however, the result has been disproportionate to the country’s potential, such as widening income gap or overutilization of natural resources causing environmental issues. 

“In 2018, Vietnam’s competitiveness index ranked 77th out of 140 economies, indicating huge work needs to be done in the next decade,” Phuc asserted. 

Phuc requested a substantial change in the mindset and awareness of government agencies towards sustainable development, as the ultimate goal would be putting the people at the center of the SDGs. 

“We have too many development strategies, leading to the lack of concentration of resources,” Phuc added. 

“I requested government agencies and provinces to set up agenda for sustainable development until 2030 with specific tasks,” he said. 

Moreover, it is essential to perfect legal framework towards higher competitiveness, poverty reduction, and enhancing the country’s adaption and resilience to climate change. 

Vietnam encourages sustainable production and business models, especially clean energy and water projects, he added. 

Phuc considered raising qualifications  of human resources a priority for sustainable development. “As Vietnam is looking to master new technologies, the human factor must also step up to take advantage of these technologies.”

Vietnam gives priority to innovation and circular economic models, targeting a more effective and optimal uses of natural resources, materials, products and value they created, so that the cost of loss and waste in the economy could be reduced. 
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ