Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Ten thousands of passengers ride Hanoi’s Skytrain per day

The ridership of the Hanoi Metro line had increased 2.5 times compared to when the service opened last November.

The number of people using the Cat Linh-Ha Dong subway line, the first of its kind in Vietnam, has rapidly increased, according to the Hanoi Urban Railway Company Limited (Hanoi Metro).

Talking to The Hanoi Times, the General Director of Hanoi Metro, Vu Hong Truong, said that the railway line ridership had increased 2.5 times compared to when the service opened last November.

The average number of daily commuters ranges between 30,000 and 32,000, Metro Hanoi said, adding that during holidays, this average figure is as high as 40,000.

"Daily passengers with a monthly pass account for up to 60% of commuters and up to 80% during rush hours. When the metro began operation, there were only 7,000-8,000 passengers a day, but the numbers have been increasing gradually," Truong added.

Explaining the reason for the increase in passengers, Truong said that people had seen the railway line as a means of transportation that is convenient, stable and not affected by traffic jams.

"During peak hours, from 7:00 to 8:30 or 17:00 to 18:30, the Cat Linh - Ha Dong railroad carries an average of 6,000 passengers. The number of passengers will continue to increase with good quality and comfortable service. The railroad has yielded positive initial results, helping to reduce road congestion along the route during peak hours. The current state of operation is the best scenario for which the Hanoi Metro has been prepared," stressed the general director. 

A passenger using the Skytrain for the first time is guided by staff. At each terminal along the Cat Linh-Ha Dong route, Skytrain staff distribute passenger orientation manuals and instruct passengers to correctly get on and off trains.

Passengers waiting for the train.





 The trains run from 5:00 to 23:00 daily, with a frequency of six minutes at rush hour and ten to fifteen minutes at ordinary hours. The lowest price per trip is VND8,000 ($0.34), while full-day and monthly passes are priced at VND30,000 ($1.3) and VND200,000 ($8.8), respectively, and a half for students.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ