Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Thaco car maker acquires South Korean retail chain Emart

Emart expects the strategic alliance with Thaco will boost the growth and profitability of the South Korean retailer in Vietnam.

The Vietnamese car maker Thaco has reached a deal with South Korea’s Emart to purchase 100% stake in its business in Vietnam and will operate it under franchise.


 Emart in Go Vap district, HCMC. Photo: Emart Vietnam

The deal will be completed this week, according to Thaco’s representative. 


Emart, owned by the South Korean retail giant Shinsegae, also disclosed the information in the Korea Times, citing the repeated obstacles to expanding its operations in Vietnam as the reason. As the deal takes effect, the South Korea's largest retailer will receive royalty payments from the Vietnamese buyer instead of directly operating the business.


The retail giant entered the Vietnamese market in December 2015 and opened its first discount store in Go Vap district, Ho Chi Minh City. It planned to open the second store in Hanoi but failed due to licensing issues. 


The hypermarket chain also planned to open 50 stores in Vietnam by 2023. 


Thaco, Vietnam's car assembler, is operating in the fields of automobiles, real estate, and agriculture, and owns a number of business sites and shopping malls.


Emart expects Thaco, which is engaged in the real estate business and runs several shopping malls, will open over 10 discount stores in its second major Asian market by 2025. Emart-branded products and a number of made-in-Korea items will be sold at the stores. 


Vietnam’s total retail sales are forecast to reach nearly $350 billion by 2025. It is believed to have the potential for domestic and foreign investors.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ