Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Thailand, Indonesia stand as Vietnam major car exporters in July

In July, Vietnam imported nearly 4,800 cars worth US$108 million, up 34% month-on-month in volume and 10% in value.

Thailand and Indonesia continued to be Vietnam’s major car exporters, making up 76% of the latter’s combined imported cars, according to the General Department of Vietnam Customs (GDVC).

Thailand and Indonesia make up 76% of Vietnam's total imported cars.

 

In July, Vietnam imported nearly 4,800 cars worth US$108 million, up 34% month-on-month in volume and 10% in value. Upon breaking down, 48.4% of imported cars in Vietnam in July came from Thailand with 2,324 cars for a total of US$38 million, averaging US$16,351 each. Meanwhile, 1,302 cars were imported from Indonesia, or 27.1% of the total, worth over US$14 million, or US$10,752 per unit.

 

The dominance from countries like Thailand and Indonesia in Vietnamese car imports was partly due to the effect of the ASEAN Trade in Goods Agreement (ATIGA), under which imported products in ASEAN are exempted from import tariffs.

 

Customs statistics also showed that car accessories and parts worth US$347 million were imported into Vietnam in July, up US$68 million against the figure recorded in the previous month. Suppliers of those products were mainly from South Korea, Thailand, or China.

 

Data from the Vietnam Automobile Manufacturers Association (VAMA) revealed the number of cars sold in Vietnam slightly increased by 0.3% month-on-month to 24,065 units in July but decreased 13% year-on-year.

 

The figure, however, marked the positive growth in car sales for three consecutive months following growth of 103% month-on-month in May and 26.4% in June.

 

Overall, car sales in Vietnam in the January–July period dropped 28% year-on-year to 131,248 units across all segments. Sales of domestically assembled cars reached 83,604 units during the period, down 22% compared to the same period of last year, while imported completely-built-units (CBUs) totaled 47,644 units, down 36%. 

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ