Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Thang Long bridge set for overhaul from end-July

Over the past 20 years, despite several upgrades, Thang Long bridge has deteriorated.

Thang Long bridge, one of the first bridges connecting two banks of the Red river in Hanoi, would be partly closed to traffic from end-July until the end of this year for comprehensive overhaul, local media quoted Director of the Directorate for Roads of Vietnam Nguyen Trung Sy as saying on June 22.

 Thang Long bridge set for overhaul since end-July. Photo: Ba DO

Sy said that the agency is now opening bidding for the bridge repair project. The selection of qualified contractor is expected to be completed in July and the project will kick start by then.

To ensure safety, all vehicles will be banned on the second level of Thang Long bridge.

Instead, they will cross the river through other bridges such as Nhat Tan, Vinh Tuy and Thanh Tri. Motorbikes and trains are allowed to travel on the first level, but trains speed is limited to below 5 kilometers per hour.

The bridge will be reinforced with a layer of high-strength concrete and shear studs. The project, which has a total investment of VND269 billion (US$11.6 million), is scheduled to finish at the end of the year and promises to have a life of approximately 10 years.

Over the past 20 years, despite several upgrades, Thang Long bridge has deteriorated.

According to Nguyen Van Huyen, general director of the Directorate for Roads of Vietnam, Thang Long bridge has a complex structure with a two steel levels for roads and railways.

Its floor suffered from both longitudinal and transverse tension, and has deteriorated over time.

Thang Long bridge has a total length of 1.6km and spans the Red river, connecting Hanoi’s downtown with Noi Bai International Airport and the northern provinces with the capital city.

The bridge was designed and built with the support of Russian experts. Its construction started in 1974 and was completed after nine years.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ