Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Thong Nhat Park’s fence to be taken down

The removal of the fence will allow the pedestrian area to host a wider range of large-scale entertainment events.

Hanoi authorities will remove all fencing around Thong Nhat (Reunification) Park in a plan to turn the entire park into a public space freely accessible to people. 

People have a walk and do exercises in Thong Nhat Park. Photo: The Hanoi Times

In early December 2022, the first 400 meters of the fence facing Tran Nhan Tong Street were removed to connect the park with the street along the Thien Quang Lake, turning the whole place into a pedestrian zone on weekends, where various cultural and social activities will take place. 

Other sections of the fence remained on Dai Co Viet, Nguyen Dinh Chieu, and Le Duan streets.

The decision is part of the renovation plan that the municipal People's Committee is considering to improve the conditions of the city's public spaces.

According to locals and urban planning experts, the removal of the fence will allow the pedestrian area to host a wider range of large-scale entertainment events.

In addition to removing the fence, local authorities will renovate the park's facilities, add more attractions, and install more surveillance cameras.

The cost of the renovation plan is estimated at VND408 billion (US$16.7 million). Besides Thong Nhat Park, Hanoi will also renovate Thu Le Park (the city's zoo) and Bach Thao (Botanical) Park for a total of VND479 billion (US$19.6 million).

The renovation plans for the three parks are among 30 public investment projects in the capital worth VND15 trillion ($615 million).

Thong Nhat Park was built in 1958. After three years of construction, the park was opened in 1961. It was named after the Vietnamese people's desire for national reunification at that time.

For more than six decades, people were charged to enter the park until December 2022.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ