Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Tracking Covid-19’s devastating toll on Asia’s remittances

An ADB research indicates that the global economy could lose more than US$100 billion in remittances. Governments need to act fast to protect the most vulnerable in society from this loss of vital income.

The Covid-19 pandemic continues to weigh heavily on economic systems and employment around the world. Migrant workers are among the hardest hit groups, with many facing scant job security and limited access to social assistances. Large-scale unemployment and wage reduction among migrant workers also threaten the wellbeing of many households in Asia and the Pacific who depend on remittances to meet their daily needs.


Based on our worst-case scenario, where the Covid-19 economic impact persists throughout the year and dissipates halfway in the last three months of the outbreak, global remittances will fall by US$108.6 billion in 2020. This is equivalent to an 18.3% decline from what would have been expected without the impact of Covid-19. Remittance receipts in Asia and the Pacific would fall by US$54.3 billion, equivalent to 19.8% of remittances in 2018.

By subregion, remittances in South Asia are expected to fall furthest, by US$28.6 billion (24.7% of 2018 receipts), followed by remittances to Central Asia (US$3.4 billion, 23.8%), Southeast Asia (US$11.7 billion, 18.6%), and East Asia ex-People’s Republic of China and Japan (1.7 billion, 16.2%). Remittances to the Pacific will also fall (US$267 million, 13.2%).

The majority of the decline in remittance flows to the region is explained by a US$22.5 billion fall in remittances from the Middle East, which accounts for 41.4% of the total remittance loss in Asia. This is followed by a US$20.5 billion slump in remittances from the United States, (37.9% of total). The fall in remittances from the EU and the United Kingdom accounts for 6.3% of the total, or US$3.4 billion. The decline from the Russian Federation amounts to US$2.1 billion, of which US$2 billion reflects the decline in remittances going to Central Asia.

By percentage, the Middle East and the Russian Federation experienced the sharpest decline - a third - primarily reflecting the effects of low demand and oil prices on remittances.

Governments in the region could help manage the impact of Covid-19 on remittances by extending temporary social services to assist stranded and returning migrants; providing income support to poor remittance-recipient families; and designing health, labor, and skills policies to help migrants return to their jobs, or be employed in their home countries.

Authors:

James Villafuerte is Senior Economist, ADB Economic Research and Regional Cooperation Department.

Aiko Kikkawa Takenaka is Economist, Economic Research and Regional Cooperation Department.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ