Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Transport ministry hires French consultants to evaluate Hanoi metro’s safety

The move aims to ensure that the final safety procedures are completed smoothly and the project can be put into operation soon after years of delay.

Vietnam’s Ministry of Transport (MoT) has hired French consultants to assess the final stage of Cat Linh - Ha Dong Urban Railway, the first metro project in Hanoi, to ensure its safety before the project goes live, local media reported.
 
Cat Linh - Ha Dong Urban Railway
Cat Linh - Ha Dong Urban Railway
The move aims to ensure that the final safety procedures are completed smoothly and the project can be put into operation soon after years of delay.

The MoT considers the project to be of special class, with specific characteristics and using high technology.

Regular checks have been conducted by relevant agencies, including the State Council for Pre-Acceptance Test for Construction Works and the Ministry of Natural Resources and Environment.

In the coming time, the MoT will enhance the inspection and control in terms of safety, progress and quality of works in order to put the railway into commercial operation at the soonest possible.

Earlier, at his appearance in the 14th National Assembly session on June 5, Minister of Transport Nguyen Van The said his ministry was looking forward to putting the project into operation. As this is the first Vietnam’s urban railway work, safety must be the highest priority. “Commercial run of the project will begin right after consultants certify the safety of the project,” The said.

The US$886 million project was originally slated to begin operation in 2016 but multiple setbacks pushed the date for commercial operation to a yet unknown deadline.

On March 15, Deputy Director of the Railway Project Management Board Vu Hong Phuong said that the project’s construction volume is currently 99% completed, almost all supplies and equipment are at the construction site and 99% of them have been installed.

The railway is 13.5km long and uses standard-gauge rail track (1.435mm). The designed speed of the track reaches 80km/h and with the frequency of two minutes.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ