Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Transport Ministry signs railway maintenance contract with Vietnam Railways

The contract is set to valid from January 1,2021 to December 31, 2021, with the value of VND2.82 trillion (US$122.47 million).

The Ministry of Transport (MoT) on May 24 signed a contract with the Vietnam Railways (VNR) for the maintenance of the country’s railway network using state fund.

 Overview of the signing ceremony. Source: Ministry of Transport

 

The contract ceremony took place with the presence of Minister of Transport and Chairman of the Committee for State Capital Management (CSCM), state capital representative at the VNR.

 

Under the contract agreement, the VNR would be responsible for regular and urgent reparation and maintenance of the national railway network in the country, ensuring smooth operation of the railway sector.

 

The validity of contract is set to be effective from January 1,2021 to December 31, 2021, with the value of VND2.82 trillion (US$122.47 million).

 

Minister of Transport Nguyen Van The urged the VNR to soon carry out the maintenance works as stipulated in the contract, while ensuring lawful rights and wages of railway workers.

 

Prime Minister Pham Minh Chinh on May 19 issued instruction requesting the MoT to handover the responsibility of maintaining the railway network to the VNR before May 24.

 

The move came following VNR’s letter to the PM calling for the government support as the state firm is on the brink of bankruptcy.

 

With more than 11,000 workers, the VNR is struggling to pay their salaries and keep its trains operational without state funding.

 

However, under the State Budget Law, only agencies depending on state budget support, in this case, it is the MoT but the CSCM, is allowed to allocate funds for its subordinate units, so PM’s decision helped clear the hurdles in timely providing funds for the VNR.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ