Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Van Don set to become casino-integrated entertainment industry center

Van Don district is seen as a gateway to international trade and capable of competing with other cities globally in terms of investment-friendliness or tourism.

Prime Minister Nguyen Xuan Phuc on February 17 approved the revised master plan for the construction of Van Don coastal economic zone until 2040, with a view of becoming a multi-sector economic zone, a center of entertainment industry with casino and high-class maritime tourism.

 Illustrative photo.

 

The government considers Van Don economic zone, covering an area of over 2,171 kilometer squares in Vietnam’s northern coastal province Quang Ninh, a gateway to international trade and is capable of competing with other cities globally in terms of investment-friendliness or tourism.

 

By 2030, the population in the locality is set to reach 140,000 – 200,000 from the current 52,000 with around 5,500 hectares needed for functional infrastructure. In ten year time, the population would go up to 300,000 – 500,000, and the acreage under functional infrastructure would rise to 12,050 hectares.

 

Van Don, along with Bac Van Phong (Khanh Hoa province) and Phu Quoc (Kien Giang province) were intended to become the country’s three special economic zones (SEZs) in the draft law on SEZs.

With expectation to be a breakthrough in legal and institutional reforms to boost economic development and investment in SEZs, the draft law was first submitted to the National Assembly for review in October 2017. 

However, it was returned for revision several times and now put on hold, due to its complicated nature that resulted in divergent opinions among National Assembly deputies, experts and the public, said Nguyen Khac Dinh, head of the National Assembly Committee on Legal Affairs, in August 2018.

One of the most controversial issues of the draft law was its proposal of land leasing tenure of up to 99 years in exceptional cases, which was later discarded by the government. Policy makers later proposed applying the Law on Land with regard to the duration of land leasing in SEZs.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ