Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam aims for average annual growth of 7% in 2021-30

Administrative reform and higher quality of legal framework will be key for Vietnam to enhance efficiency in economic development and integration.

Vietnam targets to attain an annual GDP growth rate of 7 in the next 10-year period, marking it a high-middle income country with modern industrialization in the world.

 Director of the Vietnam Institute for Development Strategies Tran Hong Quang. 

 

Director of the Vietnam Institute for Development Strategies under the Ministry of Planning and Investment Tran Hong Quang referred to the country’s draft socio-economic development strategy for the 2021-30 at the conference themed “Shaping Investment and Business Strategies in the new context” on January 11, 2021.

 

By 2030, the GDP per capita would rise to US$4,700-5,000 from the current US$3,521, laying a foundation for the country to become a developed country of high-income status by 2045.

 

“Vietnam will ensure its sustainable and rapid economic growth based on science, technology, innovation and digital transformation,” stated Mr. Quang.

 

During this process, administrative reform and higher quality of legal framework will be key for Vietnam to enhance efficiency in economic development and integration, he continued.

 

Under the draft strategy, the Government identifies three breakthroughs for the next 10 years in terms of institutional framework, human resources and infrastructure.

 

According to Mr. Quang, Vietnam will continue to finalize the socialist-oriented market economy, in which all resources for development are mobilized based on market mechanism.

 

In a modern world of Industry 4.0, Vietnam continues to pursue innovation and technologies to develop high quality manpower to realize the national digital transformation process.

 

In terms of infrastructure development, Mr. Quang expected Vietnam to continue upgrading the current infrastructure system focusing on transportation, energy, IT, urban and climate-resilient infrastructures.

 

“The country places a great focus on digital infrastructure to ensure the rapid development of digital economy and society,” he added.

 

In 2020, Vietnam’s added manufacturing value per capita was estimated at US$900, which is expected to rise to US$2,000 by 2030 as it becomes a newly industrialized country.

 

The United Nations Industrial Development Organization (UNIDO) sets criteria for a newly industrialized country with the added manufacturing value per capita at US$1,000-2,500, or equivalent to 0.5% of the total manufacturing value globally.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ