Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam Airlines suffers accumulated losses of US$963.2 million

Vietnam Airlines is planning to resume international flights in the first half of 2022, which is considered a move to kickstart the airline’s recovery.

Vietnam Airlines has accumulated losses of nearly VND22 trillion (US$963 million) after three years of struggling with the Covid-19 pandemic impacts.

 The airline was struggling with the Covid-19 impacts for the past three years. Photo: The Hanoi Times

 

The figures were announced by the national flag carrier in its financial statement for the fourth quarter and 2021.

 

The findings, however, also shed some positive light as the airline’s revenue in the fourth quarter rose by VND1 trillion ($43.8 million) year-on-year to over VND9.2 trillion ($403 million).

 

This resulted in total revenue of VND28 trillion ($1.2 billion), down 31% year on year. As such, Vietnam Airlines posted a net loss of VND1.2 trillion ($52.5 million) in the fourth quarter and VND13.3 trillion ($582.3 million) for the whole year.

 

The Government is currently Vietnam Airlines’ largest shareholder, holding 86.19% stake via the Commission for State Capital Management (CSCM), followed by government-investment arm State Capital Investment Corporation (SCIC) (31.14%), and Japanese aviation company ANA Holdings (5.62%).

SCIC became a major shareholder of the national flag carrier after forking out VND6.89 trillion ($300 million) to acquire a 31.08% stake, which is part of a resolution passed by the National Assembly (NA) last year that allows the Government to bail out the airline with a rescue package worth VND12 trillion ($522 million).

As of December 31, Vietnam Airlines’ total assets stood at over VND63 trillion ($2.75 billion), and short-term debts of VND14.3 trillion ($626 million), up to VND3 trillion ($131.3 million) from the beginning of the year.

 

As the worst of the pandemic seems to be behind in Vietnam, the airline is planning to resume international flights in the first half of 2022.

 

The move is set to bring opportunities for the air carrier's recovery after suffering severe economic consequences from the pandemic.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ